Blogi

Kirdes :)

Väga eksisin, kui enesekindlalt väitsin eelmises blogis: erinevalt Kagu-Eesti nurgatagustest Põhja-Eestist enam veetorne ei leia. Telekas näidati Narva-Jõesuu motoklubi nõuka-aegsete masinate talvist paraadi, mis liikus Laagna majutuskompleksi poole mööda lumiseid metsateid. Ühtlasi möödusid nad mulle tundmatust roostetavast ...

Kagus

Reedel kimasime kiiruga Tallinnast minema, Otepääle. Et järgmisel päeval võidukalt pildistada veel viimane teadaolev eesti veetorn. Sain anonüümse vihje kodulehele. Väljasõit kujunes väga intensiivseks sündmuseks. Esiteks ühe vahva joogikoha tõttu Otepääl. Saime kokku tuttavatega punktis niimega "Kuur". See on ...

Kevadised veetornid seestpoolt

Sel kevadel osutusid mõnedki haldajad või valdajad lahkeks ja avasid huvilistele oma veetornide uksed. Loomulikult need, kes oma tornidest hoolivad ja mingite eesmärkide nimel tegutsevad. Järva-Jaanis lõbusad seltsimehed soetasid endale kamba peale veetorni. Oligi teine väga nirus seisus. Nüüdseks juba tee ukseni valminud, avatäited puha seintes ...

Estland 2022

Käisid külas Saksa Rahvusvahelise Veetorniühingu liikmed, tegid oma seekordse sügistuuri Eestimaale. Erinevalt tavalpärastest reisidest, kus bussiga liigutakse üheskoos  ainult laupäeval, tellisime bussi kolmeks päevaks. Pisikese, 20-kohalise. Kuna publikut oli vähe, inimesed kartsid sõda. Aga need, kes saabusid, olid kui üks suur/ ...

Magdeburgi tiir

Ega siis Magdeburg tähenda seda, et ainult seal linnas torne otsisime. Puhtalt stardipaik, kust ringe alustasime. Kes veel ei tea, mis on Tangermünde (nagu mina pool aastat tagasi), siis minge, MINGE kohe. Pisikene aga võrratu saksa hansalinn, kus kohtuvad Tangeri ja Elbe jõgi. Tellistest linnamüürid, vahvärkmajad, toredad kõrtsid, linnaväravad ...

Kuidas tulevad tornid kodulehele

Teed on käänulised ja mitmepalgelised. Vahepeal kippusin arvama, et uusi torne Eestist enam ei leiagi. Vähemalt Tallinnast mitte. Ent väikeseid imesid õnneks sünnib. Kodulehte lugenud Andrei Samoldin saatis väga lõbusaid ja asjalike linke. Sain palju võro kiilt lugeda. Aga ka teadmise, et tema vanaisa ehitas ise veetorni. Ei jäänud ...

Väärikas Raasiku

Novembri lõpus, kus talvest pole veel haisugi, said kaks veetorniomanikku erakordse võimaluse külastada hädaremondist väljunud Raasiku raudteejaama veetorni. Torni hea vaim Ants Kivimäe, kes juba aastakümneid hoolib vanavarast, pani meid kohe algatuseks tööle. Pidime tassima õuest kaks umbes kuuemeetrist üüratult paksu prussi ...

torn valmib

Püsilugeja ja armas kursusekaaslane Eike pärib, et mis tornis toimub, blogisid pole? Pakkusin, et tule vaata. Ehk tulebki. Aga toimub see, et saunamaja trepp sai korda tänu Tiidu imelisele suhtumisele. Leidis vana Vasalemma karjääri kivi, mis jooneliseks freesituna sobis nagu sõrm ninna. Signalisatsioonid loksusid paika. Seega naabrinaine ei pea enam punase ...

Visiit Tõnismäele

Palusime luba külastada Tõnismäe veetorni. Lahke ja sõbralik haldur vastas kiirelt ja heatahtlikult. Seega ronisime suvisel kevadpäeval vanima ja suurima ja vägevaima torni tippu. Lummavad vaated. Läti saatkond tundus ülevalt kaedes tibatillukene :) Vaatamata heale välimusele pole torn tegelikult seestpoolt kuigi kenas seisus. Kitsastelt raudsetelt ...

Põlvamaa kevad

Töörahva püha kutsus Põlvamaale. Eesmärgiks veel üks väheseid pildistamata veetorne - Veriora raudteejaamas. Põhjuseks aeg, kus puud pole lehes ning võimalik soovi korral fotografeerida objekte iga nurga alt. Uued, pildiotsinguil läbimata teed tõid kaasa üllatusi, boonustorne. Tartumaal silmasin Rebasel plekist granaati ja veidi ...

Katkuaeg

Midagi ei toimu. Liikluses, ärielus, turismis, majutuses, spordis, kultuuris... Riisiperes ikka asjad vähekene liiguvad. Vanarauda kuurist minema vedades leidsin seina äärest ühe koletu plekitüki. Kiskusin ta maast välja ja - hurraaa! Nõukaaegne jaamasilt, mida ei osanud kuidagi oodata. Enne seda tuli võsa lõikudes juurte vahelt välja ...

2019 eesmärk täidetud

Sõitsin oktoobri viimasel esmaspäeval Riisiperest tagasi õnnis naeratus näol. Laupäeval kostitas tornitippu tohutu padukas koos läbilõikava tuulega. Üritasin küll kolmanda korruse toas rõdu piirdelaudu saagida, ent õues ja kõrgel toimuv märul sundis alistuma. Jope oli vihmakindlel, aga rõdule astudes puhus torm ...

Spreewald september 2019

Selle aasta kolmas väljasõit saksa veetorniühinguga. Reedel tegutsesime omapäi, alustasime Berliinist. Üritasime külastada riigipäevahoonet, kuid kogu nädalavahetus oli juba välja müüdud. Paluti tulla esmaspäeval. Sõitsime siis autoga rahulikult  mööda kõrvalteid Lübbeni linna oma hotelli. Kuna ...

Pariis mai 2019

Kes on lugenud  Hendrik Groen, 83¼ Years Old? Vot selliseks kujuneski veetorniühingu väljasõit Pariisi. Algatuseks väänas Frau Gonsior kusagil kõnniteeserval oma põlve. Siis hakkas 86-ne Gertrud nutma, lohutamatult, sest kartis Sacré-Cœur'i funikulööri. Moori silmad pandi kinni, suruti vagunisse ja veeti üles. ...

Pärnumaa

Kõik algas väga halvasti. Jätsin peegelkaamera koju, et pildistada drooniga. Selgus, et ka drooni mälukaardi jätsin koju. Jäi pelgalt kehva kvaliteediga mobiil. Lisaks hakkas ka vihma sadama. Tegin kurvalt laguneva Tõstamaa torni juures mõned klõpsud. Edasi soovisin sõita Oidremale, kus meeldiv naisterahvas pidi rääkima ...

Trier ja Luksemburg mai 2019

Leidsin uue sõbranna. Väike ja soengus ja musi värvitud, täpselt nagu minu ema koopia. Sama vana ka - 86. Teisalt, avastasime kambaga palju vahvaid ja erilisi veetorne. Luksemburgi reisijuht Ingo pajatas, kuidas 1949 aastal pandi SEE veetorn kinni. Sest neid ju enam pole vaja. Nagu ka majakatorne, näiteks. Siis mainis, et 2018 aastal ehtiati kaks uut veetorni ja kolmas ...

Taimaa veetornid 2018 / 2019

Kodutöö tehtud ja otsingud algasid Bangkokis. Ilma veetornideta jäänuks palju eredaid hetki kogemata. Ei tahtnud ühtegi pilti OMA kodulehele, vaid ikka ainult www.eber.se saiti nuumata. Huvi ikkagi suur. Bangkokis aasta viimasel päeval valget ülikooli torni otsides sattusin tohutule platsile, kus tapvas kuumuses juhatati bussitäite kaupa horde palvematkale ...

Hooaja lõpp

Esimene november kujunes pidupäevaks. Hooaja eesmärk sai peaaegu täidetud. Jääb veel katusepleki paigaldus ja avade sulgemine, siis võib torn talveunele suikuda. Kuna seekord polnud  isegi 130-tonnist kraanat käepärast, ujus kohale 200-tonnine - üle munakivisillutise oma kümnel hiiglaslikul rattal. Koos kõigi saatjamasinate, ...

Leipzig september 2018

Neljas reis saksa veetorniühinguga. Ning taas väga tore, sõbralik ja hariv. Esimesel pildil näha, millise õhinaga fanaatikud järjekordse torni juures pildistavad. Silmad säramas ja suud kõrvuni. Kõige pikema torni tippu ronimiseks pidime turnima mööda paagi südamikus olevat keerdtreppi. 1000 kantmeetrit suur paak ja kaks ...

Katus sõidab

Ja läkski nii, nagu kraanaomanik ennustas: tõstespordis antakse alati kolm katset. Vaatamata hommikustele hellustele jäi mammi ka teisel katsel kõigutamatuks. Nimelt rippus katuse küljes korsten ja korstna küljes jällegi terve paak. Pärast pikka soputamist kukkus korstnajupp paaki, kuid kraanale pidi siiski pealinnast 18,5 tonni lisaraskust tooma ning ...

Tõrges proua

Vanadaam ei andnud ennast esimese korraga kätte. 7 tundi jamasime ja katsetasime ja jooksime trepist üles-alla. Tõstsime kõigist kaheksast nurgast tungrauaga tapid lahti, ent lõpuks andsime alla. Kraana lihtsalt ei jaksanud.  Kell 16.15 teatasin raudtee serval istuvale viieteistkümnele inimesele: etendus on läbi, piletiraha tagasi ei maksta. Homme ...

Peipsiveere august 2018

Ei ole sellel pildil kuivatatud Peipsi tindid. Hoopis kuumaga koolenud kalad. Heleri lahkel juhatusel jõudsin pikal nädalavahetusel idarajoonidesse. Järve ääres rattaga vuristades lõi sauna- ja grililõhna vahele pidevalt hapukat surnud veeelukate lehka. Lammutatavas Sillamäe keemikute puhkekodus lendas katkiste kinoistmete hunniku kohal tuhat ...

Jaani laupäev 2018

Laupäeva hommikul kell pool kaheksa startisin jalgrattaga Haapsalust Rohukülla, et pildistada Hiiumaal üht kodulehel kajastamata veetorni. Terviserajal urades imetlesin varahommikusi värve, lindude vidinat ja õite aroomi. 7 kilomeetrit kadus kui lennates. Kassast kihutasin muidugi mööda, sadamahooneni. Teadmatusest. Sain siiski õigest aknast pileti ja ...

Kiievi kaunitarid juuni 2018

Mai keskpaik Kiievis pakkus maksimaalselt +31° sooja. Lahked inimesed, maitsvad ja odavad toidud, sirejalgsed slaavitarid. Kõige erutavamad siiski kaks ajaloolist veetorni. Enne väljasõitu ei teadnud neist midagi. Kõrgel kauni vaatega künkal jätkus imetlemist ja pildistamist, muuseumi külastamiseks paraku aega nappis. Rootsi sõber jagab oma ...

Unustamatu Kreenholm aprill 2018

Aprilli viimasel päeval võimaldas Kreenholmi tehaste omanikfirma giidiga ekskursiooni kõigisse tehastesse ja kõigisse veetornidesse. Fanaatikuna oigasin kaks ja pool tundi õnnetundest. Äärmiselt sümpaatne saatja Gennadi juhatas rahulikul ning hoolival moel mööda hiiglaslikke saale ja pööninguid järjekordsete treppideni. ...

Ühingu kokkutulek Heidelbergis aprill 2018

Kolmandat korda külastasime Saksa Rahvusvahelise Veetorniühingu aastakoosolekut. Heidelberg tervitas meid eriliselt sooja ning õitesvana. Tiirutasime kaks päeva umbes 35 inimesega mööda kohalikke vaatamisväärsusi. Neist eredaim Mannheimi südalinnas. See polnud pelgalt VEEtorn, vaid suur park treppide, skulptuuride, valgustite, lillepeenarde ja ...

Veetornid müügiks

Kui Munalaskmest saab torni 3.000.- euroga, Saaremaalt 12.000.- euroga, Tõrmast 27.000 euroga, Sõrve jaamast 369.000 euroga,  siis Tallinnas küsitakse röögatu 1,7 miljonit euri ...

Lift Berliini veetornile juuni 2017

Klinikum Buch kaunis veetorn saab sisse klaaslifti. Aastaid Soomes vedelenud, üks algselt Venemaa pangale tellitud 17-st liftist müüdi ebay kaudu maha. 40m kõrgune mehhanism, mis pakituna mahtus 22 aluse peale, on nüüdseks jõudnud torni esimesele korrusele. Kahjuks purunesid transpordil 2 klaaspaneeli, aga need saab asendada.

Artikli ilmumise kuupäev :)

Pikal ringreisil mai 2017

Võtsime lihavõtte ajal ette pikema ringreisii läbi Tartu, Valga ja Võru Värskasse. Et mtte niisama autoga uhada, otsisime internetist välja 12 veetorni koordinaadid. Pildistasime ka kõik üles ning boonusena avastasime veel 3 torni. Kõige salapärasem neist Taheva mõisa torn, m is ka muinsuskaitse all. Puhkepäeval sai ...

APPI APPI

Tapa raudteejaama veetorn laguneb. Pärast katuse põlengut 2014. aasta augustis kõiguvad söestunud sarikad tuules ja seinte ülemine osa vettib. Kuidas küll tahaks Eesti ühe võimsama torni allesjäämist!

Maailma kauneim

Müügis on ilmselt maailma kauneim veetorn Wroclawis. Algselt küsiti 4,7 miljonit €, praeguseks on hind langenud 2.5 miljoni peale. https://www.google.ee/search?q=watertower+breslau+pictures&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiJzKCWhsbOAhUhCZoKHagjDYYQsAQIHA&biw=1920&bih=971

Kiiu veetorn juuni 2016

Ilmselt pikki aastaid tagasi on keegi nupumees kasutanud ära vana veskikere kõrge asukoha ning sokutanud sinna sise vahva needitud paagi.